Välj en sida

Content marketing

Fler och fler journalister börjar på olika sätt jobba med content marketing eller innehållsmarknadsföring som vissa kallar det på svenska. Med hjälp av marknadsföring som är format som redaktionellt material, som ett säljande reportage, höjs trovärdigheten på budskapet.  Det här är inget som kortsiktigt får nya kunder eller som ökar försäljningen. När det gäller content marketing är styrkorna mer svåra att mäta. Det handlar mer om mjuka värden.

N

Ökar lojaliteten hos kunderna

N

Bygger och positionerar varumärket

N

Bygger långsiktiga relationer

N

Ger innehåll till sociala medier

Säljande reportage

När jag var med och startade upp Lakehouse Studios våren 2014 pratade vi mycket om hur vi skulle kunna erbjuda filmer som var content marketing. Den här filmen gjorde vi som en liten demo för att visa hur vi kunde erbjuda mer säljande reportage men ändå hålla oss inom gränsen så att det känns mer redaktionellt än ren reklam.

Kreativa verktyg

När jag gjorde den här filmen tänkte jag att jag skulle göra som om det vore ett nyhetsinslag, men det finns en stor skillnad. De verktyg som jag kunde använda till den här filmen är mer skapade för att göra fina produktioner, istället för att det ska gå snabbt och enkelt. Det är så mycket roligare att jobba med utrustning som föder kreativiteten istället för att jag ska behöva klämma ut den.